dilluns, 29 de setembre del 2014

3 ESO. Tema 2. Els signes en el missatge visual.

EL SIGNES EN EL MISSATGE VISUAL.


El signe és una imatge senzilla que representa un objecte o una idea, o que transmet una informació.

Signes convencionals:

· Senyals.  Són signes que porten implícita una acció per a l'espectador.  Utilitzen codis universals.



· Símbols.  Aquests signes poden tenir un significat que no estigui directament representat, però contenen un missatge conceptual i abstracte.




· Les marques. Són signes distintius, propis i personals, que les empreses, institucions o persones posen als seus productes per informar del seu origin, qualitat, autoria, etc.

Logotip. El text assumeix les funcions de imatge.





















 Imagotipo.  És la representació gràfica d'una marca.
























 Combinació logotip i imagotip. La majoria de les imatges corporatives es basen en la relació entre el text i l'element gràfic.





















































Exercici.  Has de dissenyar una marca que representi una de les tres coses:  El blog de l'assignatura, un grup de musica, una empressa inventada.  Per fer el disseny, primer has de el·laborar esboços, amb un mínin de tres logotips, tres imagotips i tres combinacions de logotip i imagotip.  Has de reservar al marge superior dret un espai de 10 x 10 a on dibuixaras el signe triat ja més el·laborat, acabat.  Pensa que els esbossos tenen tanta importància con el signe acabat.  Si no tens prou espai amb la part de davant de la llamina, pots fer més esbossos per darrera.

Feines d'alumnes:








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada